Afra Saraçoğlu, Selçuk Bayraktar, Ekrem İmamoğlu… Bu tuzağa dikkat! Ünlülerin seslerini ve yüzlerini kopyalıyorlar: Uzman isimlerden uyarı
Yapay zekanın gelişmesiyle birlikte dolandırıcılar yeni yöntemler kullanmaya başladı. Son zamanlarda bu teknolojiyi kullanarak devlet yetkililerinin ve ünlü kişilerin ses ve görüntülerini taklit etmek mümkün oluyor. Dolandırıcılar, seslerini taklit ettikleri kişilerden gerçekçi olmayan içerikler oluşturmak için yapay zeka teknolojisini kullanıyor. Tanıdığı kişilere güvenen vatandaşlar, reklamlarda gördükleri linklere tıklayarak dolandırıcıların tuzağına düşüyor. Dolandırıcılar, vatandaşları sosyal medya platformlarında kullanılan sahte içerikli sahte haber sitelerine yönlendiriyor.
“MANİPÜLATİF İÇERİK ÜRETİLİYOR”
Erdem Cırık, sosyal medyada sahte içeriklerin son dönemde arttığını ve kullanıcıları dolandırmak amacıyla yaygın olarak kullanıldığını belirterek, şöyle konuştu: “Araştırmamızda sosyal medyada açtığımız sahte hesaplarla 90'dan fazla sahte reklam tespit ettik. Bu reklamlarda görseller yer alıyor. devlet adamlarının ve ünlülerin videoları ve sesleri yapay olarak kullanılıyor.” “İstihbaratla klonlandığını gördük” dedi.
Reklamlara tıklayan kullanıcıların sahte haber sitelerine yönlendirildiğini belirten Cırık, şöyle konuştu: “Bu sitelerde manipülatif içerikler üretiliyor. Mesela yüksek kar elde eden biri hakkında yalan haberler üretiliyor ve kullanıcılar bu içeriklere inanıp tuzağa düşüyor. dolandırıcılar.”
Sahte içeriklerin yapay zeka yardımıyla oluşturulduğunu ve bu nedenle gerçeğe çok yakın göründüğünü iddia eden Cırık, şöyle konuştu: “Bu içeriğe tıklayan kullanıcılar gerçek haber okuduğunu sanıyor ve sonuçta kullanıcıların kişisel bilgileri ile karşılaşan formları dolduruyorlar. Bu formları dolduran kullanıcılar dolandırıcıların eline geçiyor.”
“AMAÇ KULLANICILARIN GÜVENİNİ KAZANMAK”
Sahte reklamlarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, BOTAŞ, Ekrem İmamoğlu, CZN Burak gibi ünlü kişilerin görsellerinin kullanıldığını belirten Cırık, “Kullanıcıların güveni genellikle sosyal medyada popüler kişilerin görselleri kullanılarak kazanılıyor.”
Dolandırıcılık vakalarının artmasıyla birlikte ünlü isimlerin sosyal medyada sürekli uyarıda bulunduğunu belirten Cırık, kullanıcıların dikkatli olması gerektiğini vurguladı ve şöyle konuştu: “Reklama tıkladığınızda URL yapısını kontrol edin. Gerçek isimleri kullanamıyorlar. Haber siteleri bu yüzden sahte linklerle yanlış bilgiler sunuyorlar.” Yapay zekanın ürettiği içerikleri ayırt etmenin zor olduğunu belirten Cırık, şöyle konuştu: “Yapay zekanın robotik yapısı ancak dikkatli bir incelemeyle fark edilebilir.”