McDonald’s’ın geliri İsrail boykotları nedeniyle düştü
ABD’li restoran zinciri McDonald’s’ın geliri, Orta Doğu’daki çatışmaların şirketin satışlarını etkilemesi nedeniyle geçen yılın son çeyreğinde piyasa beklentilerinin altına düştü.
McDonald’s, uluslararası işletmelerinde Orta Doğu’daki savaştan kaynaklanan zayıf satış büyümesi nedeniyle dört yıllık bir aradan sonra ilk çeyrek satış hedefini tutturamadı ve şirketin hisseleri yaklaşık %4 düşüş yaşadı.
ABD’li hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, İsrail-Hamas savaşındaki “İsrail yanlısı algısı” nedeniyle protestoların ve boykot kampanyalarının hedefi olan Batılı markalar arasında yer alıyor.
Burger devi, savaşın dördüncü çeyrekte bazı yurtdışı pazarlardaki performansını “kasıtlı olarak etkilediğini” söyledi.
Şirketin CEO’su Chris Kempczinski, yaptığı açıklamada en büyük darbenin Orta Doğu’da alındığını söyledi.
Ayrıca Kempczinski, Fransa’nın yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi ülkelerdeki işletmelerinin de ciddi şekilde etkilendiğini söyledi.
Chris Kempczinsky, “Bu savaş devam ettiği sürece… (bu pazarlarda) önemli bir toparlanma görmeyi beklemiyoruz” dedi. dedi.
Uluslararası şirketler boykot ediliyor
İsrail’in Gazze Şeridi’nde devam eden saldırılarını destekleyen açıklamalar yapan ve yardım sağlayan uluslararası şirketler dünya çapında boykot edilmeye ve protesto edilmeye başlandı.
ABD’li restoran zinciri McDonald’s ve kahve zinciri Starbucks, protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kalan Batılı markalar arasında yer alıyor.
“McDonald’s Israel” şirketinin İsrail’e destek açıklamasının yanı sıra İsrail askerlerine bedava yemek dağıtacağını açıklaması dünya çapında büyük tepkilere yol açtı.
Dünyanın birçok ülkesindeki McDonald’s şirketleri, İsrail askerlerine dağıtılan bedava yemeklerin “McDonald’s İsrail”in kontrolü altında olduğunu ilan etti.
McDonald’s’tan yanlış bilgilendirme açıklaması
Dünyanın en büyük fast food zincirlerinden biri olan McDonald’s’ın CEO’su Chris Kempczinski, Ortadoğu ve çevre bölgelerde İsrail-Gazze savaşıyla ilgili şirket hakkında “yanlış bilgi” verilmesi nedeniyle satışların önemli ölçüde olumsuz etkilendiğini açıkladı.
McDonald’s CEO’su Chris Kempczinski sosyal medya platformu LinkedIn’deki bir blog yazısında şunları söyledi: “Orta Doğu ve ötesindeki bazı pazarlar, savaş ve buna bağlı olarak McDonald’s gibi markaları etkileyen dezenformasyon nedeniyle önemli ticari etkiler yaşıyor.”