Sosyal medya, Z kuşağı için ‘yaşam tarzı vitrini’ işlevi görüyor – SAĞLIK
TÜİK Türkiye sağlık araştırmalarına göre; 2010 yılında alkolün başlaması ve çok 'merak' nedeniyle olması nedeniyle, 2022'de barındırdığı 2 eğlence amaçlı alkole başladı.Gençlerin alkol ya dağer maddelerine yönelme sebeplerinin merak duygusu, arkadaş etkisi, özenti, eğlenme amaçlı ve stresle başa çıkma gibi kaynaklanarak Psikiyatri Uzmanı Prof. ayrışmamış oluyor. Bu durum, ergenlerin duygusal olarak daha hareketli ve işleyişine açık olmalarına yol açar.” adamak.Sosyal medya, dizi/film platformları ve hatta bilgisayar oyunlarının da alkol tüketimini olumlu bir şekilde tasvir ettiklerine dikkat çeken Prof. Dr. Noyan, “Sosyal medya ve diğer platformlar, özellikle Z kuşağı bir yaşam tarzı ı vitrini işlevini görüyor ve hedonistik değerleri pekiştiriyor.” uyarısında bulundu.Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Psikiyatri Uzmanı Prof. Dr. Onur Noyan, alkolün başlama nedenleri ve cinsiyete göre ortaya çıkışını ortaya koyan TÜİK Türkiye sağlık sorununun sona erdiğini açıkladı.2 adet 1'i eğlence amaçlı alkole başlıyor TÜİK Türkiye sağlık araştırmalarına göre, 2010 yılında alkole başlama en çok 'merak' nedeniyle, 2022'de ona 2 ev sahipliği yapan 1'inin eğlence amaçlı alkole başlaması Gençlerin alkol ya da dağer maddelere yönelmelerinin kişisel yaralanmalarına göre değişim gösterdiğine değinen Psikiyatri Uzmanı Prof. Onur Noyan, “Genel olarak beş temel etkeni belirleriz; merak duygusu, arkadaş etkisi / akran baskısı, özenti, eğlenme amaçlı ve stresten kurtulmak için… Bu beş faktörün yanında son yıllardaki gelişmelerle sosyal medya etkisi de yeni bir etmen olarak değerlendirilebilir.” adamak.Umutsuzluk, sosyal kaygı, kimlik arayışı ve grup yer tutma çabası bağımlılığa yatkınlığı sürüyorBağımlılık konusunda yılbaşı üretimlerinde özellikle üzerinde durulması gereken noktanın, merak ve korku arasındaki dengenin bozulmasını dile getiren Prof. Dr. Onur Noyan, “Ailelerin, okulların bu ülkede faaliyet gösteren bilgierle gençlerin meraklarını doğru bilgierle tatmin etmeyi hedeflediğini görebilirsiniz. Terazi metaforu ile birlikte, iki tarafta bilgi arayan meraklı bir genç, diğer tarafta doğru bilgilerle bağışlanmış ve yüksek bilgiye sahip bir kişi bulunmaktadır. Terazinin hangi tarafı daha ağır basıyorsa, genç yönde bir gelişme gösterecek.” adamak. Ergenlik döneminde, beyin gelişiminin tamamlanmadığını, özellikle faaliyet kararlarımızın ön beynin çalışmasını da sözlerine ekleyen Prof. Dr. Noyan, şöyle devam etti: “Bu durum, ergenlerin duygusal olarak daha hareketli ve işleyişine açık olmalarına yol açar. Yenilik arayışı ve heyecan, bu dönemde özellikle yüksek. Umutsuzluk, yalnızlık hissi, sosyal kaygı, öz benlik algısının düşük olması, kimlik arayışı ve kendisi grup içinde yer alabilme gücü gibi bireysel, bağımlılığa yatkı niyetinin sahip olduğu korku unsurlarıdır. Erişim kolaylığı da bu dönemde alkolün arttırılmasına sebep olabilecek faktörlerdendir. Herhangi bir çıldırtıcı seçeneklerin bulunabileceği ya da yaşlılara yönelik algının o çıldırtıcı kullanım oranlarını arttırdığını daha önceki yıllarda yapılanların genişletildiği programlar. Eğer alkol alıyorsan, yemek istiyorsan onu yiyebilirsin ki, yiyebilesin.”Eğitimler ve başlangıçtaki çalışmaların merakla gerçekleştirilmesini sağlıyor “Alkol kullanmaya başlama yönünde çok net bir verimiz olmasa da lise döneminin bu açıdan daha iyi bir şekilde kapatıldığını açıkladı.” diyen Prof. Dr. Onur Noyan, daha erken yaşlarda yaşayanların olabileceği gibi daha ileriki yıllarda da okuyabileceğini hatırlattı. TÜİK'in yaptığı diğer araştırmalara göre 2022 yılında 15-24 yaş aralığındaki bireylerde hiç alkol kullanmamış olma oranları yüzde 90'a yükseldiğini söyleyen Prof. Dr. Noyan, “Bu ya da bir yıllık yıllarda; 2019'da yüzde 84, 2016'da yüzde 85 iken, 2022'de artış göstermiş olması önemli. Verilen eğitimlerin, kalıcı olarak, merakın düzelmesinin nedeni olan yaşam tarzının etkili olmasını sağlamaktayım.” şeklinde konuştu.Sosyal medya, Z kuşağı için bir 'yaşam tarzı vitrini' işlevi görüyorDevamını oku, büyütülmesini sağlayacak dikkat çekici. Eğlence amaçlı alkol kullanma oranlarının yıllar içerisinde görüldüğü görülüyor. Bu artışın birden fazla etkenin önemli olduğunu değerlendiriyorum. Özellikle Z kuşağı larak kullanımı 15-24 yaş arası kuşların doğumlarından teknolojik gelişmeler ve sosyal medya ile çok sıkı bir ilişkide olmaları, yaşam tarzı tercihleri ve davranış kalıpları üzerinde etkili olmuştur. Hikayeye göre hikaye/film platform oyunu eski versiyonda gördüğünüz gibi okuyabileceğiniz harika bir hikayeye sahip. Sosyal medya ve diğer platformlar, özellikle Z kuşağı için bir yaşam tarzı vitrini işlevini görme ve hedonistik değerleri pekiştirmektedir. Gençler arasındaki hedonistik alışverişler yalnızca alkol kullanımıyla sınırlı kalıyor; alışverişin dağılması, güzellik ve kişisel bakım çabaları, markalı ürün tercihleri ve yemek yemenin ortaya çıktığı gibi da kendini gösteriyor. Bu materyalistik hedonizm, genç kuşakların günlük yaşam seçimlerini geniş bir şekilde bir araya getirmeleri sağlanmıştır.”olumsuz etkiler de söz konusu olabilir Psikolog Prof. Dr. Onur Noyan'ın çalışmaları hakkında daha fazlasını okuyabilirsiniz. Düşme nedeni olabilmekte ama kullanma nedenleri farklılaşmaktadır. Sosyal medya etkisi ile görünmek tek tip kişinin modelinin ortaya çıkmasının nedeni olabilir. Gençlerin kendi içlerindeki bireysel bireyler ve özellikleri ön plana çıkaracak şekilde gelişimlerine önem vermeyi teşvik etmek faydalı olacaktır.”Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–