Turizm gelirlerinin yüzde 70'i çevrimiçi seyahat platformlarından geliyor
AA
Yaratılış Tarihi: 22 Şubat 2025 17:46
Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) başkanı Oya Narin, dünyanın dört bir yanındaki turist gelirlerinin yaklaşık yüzde 70'inin çevrimiçi seyahat platformları aracılığıyla sağlandığını söyledi.
Turizm sektörü, dijitalleşme, değişen tüketici alışkanlıkları ve tüm dünyada yeni iş modelleri ile büyük bir dönüşüm geçiriyor. Planlama seyahatinden konaklamaya kadar birçok aşamada, geleneksel yöntemlerin yerini hızlı bir şekilde dijital platformlarla değiştirir.
Kurs küreselde dijitalleşmeye devam ederken, Türkiye'deki çevrimiçi seyahat platformlarının ve turizm ajanslarının sayısı artıyor.
Ülkedeki çok çeşitli turizm olan Türkiye'deki seyahat platformlarındaki artışın arkasında, ajanslar ve kişiselleştirilmiş hizmetler tarafından sunulan yerel rehber ön planda.
2027'de 74 milyar dolar turizm gelir hedefi
Konuya karşılık gelen Ttyd Narin başkanı, 2024'te 62.2 milyon turistin, 60.5 milyar dolar gelir, turizm sektörü, hem mevcut hesap açığı hem de iş yaratan dev bir ekosistem olduğunu söyledi.
Türkiye, turizmin sürdürülebilir büyümesiyle, sadece bölgede değil, aynı zamanda dünyada da Narin'in değerlendirilmesinde güçlü bir oyuncu, “dünyanın 5. sırasındaki turist sayısı ve yedinci yerimizi koruduk turizm gelirlerinde.
Narin, turizmin stratejik rolüne dayanarak, orta vadeli programda, turist gelirleri 2025'te 64 milyar dolar, 2026'da 2026 dolar, aktararak 74 milyar dolara ulaşmak, sektörel çeşitliliği artırmak, bu hedeflere ulaşmak için sektörel çeşitliliği, yeni pazarlar, yeni pazarlar, Yeni pazarlar 12 ayda turizmi keşfetmek ve yaymak için büyük önem taşıyor.
Narin, yapıları konaklama, doğal güzellik ve kültürel mirası yapan en önemli aktörlerden birinin turizm ürünü haline getirdiğini ve turizmi bir ekosistem haline getirdiğini ve seyahat acentelerinin görünmez kahramanları olarak turizmin seyahat acentelerinin kritik bir rol oynadığını vurguladı. sektör.
“Tüketici alışkanlıkları ve seyahat planlama süreçleri hızla değişiyor”
Son yıllarda Narin, seyahat endüstrisinin küresel ölçekte büyük bir dönüşüm sürecine girdiğini ve şunları söyledi:
“Geleneksel seyahat acentelerinin sayısı tüm dünyada azalırken, çevrimiçi seyahat platformlarındaki hızlı artışa tanık oluyoruz. 2024'ten itibaren küresel seyahat acentesi hizmetleri pazarı 460 milyar dolar ve 2034 yılına kadar 1 trilyon doları aşması bekleniyor Büyüme çevrimiçi platformlardan gelir.
Avrupa'ya baktığımızda benzer bir dönüşüm görüyoruz. 2024'ten itibaren Avrupa'da yaklaşık 76 bin seyahat acentesi faaliyet göstermektedir. Avrupa'daki seyahat acenteleri pazarı 2024'te yaklaşık 86 milyar avro ve 2030 yılına kadar her yıl % 8 büyümeli. Özellikle, “Booking.com” gibi çevrimiçi seyahat platformunun devleri piyasadaki alanlarını artırırken, dijitalleşme olurken Geleneksel seyahat acentelerinin rekabet güçlerini korumaları kaçınılmaz. İspanya ve Almanya, Avrupa'nın en yüksek seyahat acentesine sahip ülkeler arasında öne çıkıyor. 2023 verisine göre, İspanya'da 9 bin 640, Almanya'da 9 bin 480, İtalya'da 5 bin 130 ve Birleşik Krallık'ta 4 bin 970 seyahat acentesi var.
“Türkiye, turizmdeki konumunu daha da geliştirme gücüne ve potansiyeli var”
Oya Narin, Türkiye'deki turist sektöründeki seyahat acenteleri modelinin güçlü ve dinamik olarak var olmaya devam ettiğini ve sözlerini aşağıdaki gibi tamamladığını ifade etti:
“Bugün, her ajan dostumuz, arkadaşımız, Türkiye'nin turist gelirlerini artırmak için, ülkemizin uluslararası arenada daha güçlü bir hedef haline gelmesini sağlamak için çok değerli bir görev. Vizyonları sadece bugün turizm değil, aynı zamanda gelecekteki büyük hareketler Turizm modüle edilecektir.