Vodafone Grubu’nun Çevre Performansına CDP’den Tam Not – TEKNOLOJİ
Vodafone Grubu, çevreye yönelik şeffaf yaklaşımı ve iklim değişikliğiyle mücadeledeki yüksek performansı sayesinde küresel çevre örgütü CDP’nin A listesinde yer aldı. Türkiye’de çevresel, sosyal ve yönetişim alanlarında öncü bir rol oynayan Vodafone, faaliyetlerinden kaynaklanan emisyonları azaltmak için enerji tüketimini azaltmaya ve yenilenebilir enerjiye yatırım yapmaya odaklanıyor.Vodafone Grubu, İklim değişikliğiyle mücadelede yüksek performansı ve kurumsal şeffaflığı nedeniyle kar amacı gütmeyen küresel çevre kuruluşu CDP’nin her yıl en başarılı şirketleri sıralıyor Bir liste gerçekleşti. 2023 CDP iklim değişikliği araştırmasına ilişkin verileri paylaşan Vodafone, emisyonların durdurulması, iklim risklerinin azaltılması ve sürdürülebilir bir ekonominin geliştirilmesi, düşük karbon emisyonu çalışmaları sayesinde bu prestijli listede yer aldı. Vodafone Grubunun CDP A listesine dahil edilmesi değerlendiriliyor Vodafone Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, “Vodafone’un CDP A listesine girmesi, Grubumuzun iklim değişikliğiyle mücadelede izlediği stratejinin ve bu konuda başarıyla sürdürdüğü şeffaf yaklaşımın ne kadar etkili olduğunun bir kez daha göstergesidir. 2023 yılı dünya çapında sıcaklık rekorlarının kırıldığı, aşırı hava olaylarının yaşandığı, doğanın, insanların ve işletmelerin görülmemiş kayıplara uğradığı bir yıl oldu. İşletmeler, iklim ve doğa için dönüştürücü eylemlerin uygulanmasında kilit bir role sahiptir. Ancak ölçemediğimiz şeyi yönetemeyiz. Doğanın korunduğu ve net emisyonların sıfır olduğu bir gelecek için şirketler olarak yaptıklarımızı paylaşmak önemli. Bu nedenle CDP’nin A listesinde yer almak bir puandan daha fazlası anlamına geliyor.” Listeye dahil edilmesinde Vodafone’un Türkiye’deki çalışmalarının da etkili olduğunu belirten Dr. Hasan Süel, Sözlerine şöyle devam etti: “Vodafone olarak Türkiye’de faaliyete başladığımız ilk günden bu yana dijital teknolojilerin gücünü kullanarak dünya ve yaşadığımız toplum için daha iyi bir gelecek inşa etmek amacıyla faaliyetlerimize devam ediyoruz. Ülkemizde çevresel, sosyal ve yönetişim açısından öncü bir rol üstleniyoruz. ESG konseptini işimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyor ve başarıyla uyguluyoruz. Özellikle net sıfır emisyon hedefimize doğru kararlı adımlar atıyoruz. Toplam Kapsam 1 ve Kapsam 2 karbon emisyonlarımızı baz yılımız olan 2020’ye kıyasla %95 oranında azalttık. Enerji tüketimini azaltmaya veya enerjiyi daha verimli kullanmaya ve kalan emisyonları azaltmak için yeni teknolojilere ve yenilenebilir enerjiye yatırım yapmaya odaklanıyoruz. “Sürdürülebilir bir gelecek için çalışmaya devam edeceğiz.”Türkiye’de yenilenebilir enerji üretiyorVodafone Türkiye, toplam enerji tüketiminin %99’unu oluşturan baz istasyonları ve teknoloji merkezlerinde enerji verimliliğini artırmaya devam ediyor. Bu çalışmalar sonucunda şirketin 2020 baz yılına göre baz istasyonu başına enerji tüketimi %2, mobil veri için enerji yoğunluğu ise %56 azaldı. Şirket, 2022-23 mali yılında şebekesindeki yenilenebilir enerji üretim miktarını geçen yıla göre %4 artırarak toplam 1.089.161 kWh elektrik üretti. Öte yandan müşterilerine sunduğu Nesnelerin İnterneti (IoT) çözümleri sayesinde kaçınılan emisyon miktarını geçen yıla göre %23 artırarak toplam 195 bin 300 ton karbon emisyonunun önüne geçti. Elektronik atıkların geri dönüşümünü teşvik etmek amacıyla oluşturduğu “Bu Atıklar Kod Yazıyor” projesi ile 20 tonun üzerinde elektronik atığın geri dönüşümünü sağlayan Vodafone Türkiye, yaklaşık 3 milyon ton elektronik atık – ortaya çıkan atıkların %99’unu geri kazanacak. 2022-23 mali yılındaki faaliyetlerinden elde edilmiş ve geri dönüşüm yoluyla ekonomiye kazandırılmıştır.Yatırım kararlarında etkiliLondra merkezli uluslararası bir kuruluş olan CDP, halka açık şirketlerin doğal kaynakları ve doğal sermayeyi nasıl kullandıklarını, faaliyetleriyle sınırlı kaynakların yeniden üretimini nasıl etkilediklerini ve bu alandaki riskleri nasıl yönettiklerini yatırımcılara raporlamalarına aracılık ediyor. CDP’nin her yıl kamuoyuyla paylaştığı açıklamalar ve derecelendirmeler, işletmenin çevreye yönelik şeffaflığını yansıtan altın standart olarak kabul ediliyor. CDP puanları yatırım ve satın alma kararlarında önemli rol oynuyor. 2023 yılında varlıkları 136 trilyon doları aşan 740’ın üzerinde yatırımcı, şirketlerden çevresel etkiler, riskler ve fırsatlara ilişkin verilerini CDP platformu aracılığıyla açıklamalarını talep etti. Bu talebe toplam 23 bin firma yanıt vererek rekor kırdı. Bağımsız bir metodoloji kullanılıyorCDP bu şirketleri değerlendirirken detaylı ve bağımsız bir metodoloji kullanıyor. A’dan D’ye puan, şirketin açıklama kapsamını, şirketin farkındalık düzeyini ve çevresel riskleri yönetme becerisinin yanı sıra iddialı hedeflerin ve anlamlı hedeflerin tanımlanması gibi çevresel liderlikle ilişkilendirilebilecek en iyi uygulamalara bağlılığını dikkate alır. . Bilgi vermeyen veya yetersiz bilgi veren şirketlere F verilir. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–